Author Topic: A Brazilian phenomenon - Poneis Malditos  (Read 2922 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

  • Sir (...soon) (maybe)
  • Hero Member
  • *****
  • Thank You
  • -Given: 1
  • -Receive: 17
  • Posts: 3541
  • Karma: +97/-27
  • Referrals: 33
    • Visit me
A Brazilian phenomenon - Poneis Malditos
« on: September 17, 2011, 03:27:21 AM »
This is for Portuguese based members.
Pôneis Malditos reached 6 millions views in the first week and top 50 most viewed in youtube.
The problem is that everybody made his own version and it is very hard to find the original TV ad.
Well, I recorded it and you can download or view it in the link below via 4shared (no link shortener, no survey, no nothing)
http://www.4shared.com/video/rNcKjS52/PoneisMalditos.html

This is what amazes me:
The commercial is ridiculous but I guess it is already part of the human history, like Pepsi and Varig commercials.

The point of this post is:
Nissan is being issued for 40 denunciations about joining a cartoon for children with the word "malditos" (cursed, damned), not 30, as said in the quote below but may be rising.
For a better understanding, it is like to show an angel cursing someone.  :o
The commercial is suspended until decision but who cares?
It just sends to Nissan advertisement for free.
If you have a pc connected...

News about this is all around the web.

more than 500 communities, 34000+ followers, Memes...





Quote
Não adianta: se você entrou na internet nesta ou na última semana, não escapou do mais recente viral da publicidade brasileira. Com um visual infantil e uma música simples, porém grudenta, os pôneis malditos conquistaram a internet de forma avassaladora.

Em dados divulgados à Exame pela própria montadora, fica claro o estímulo causado pela publicidade: já são quase 500 comunidades no Orkut, 34 mil seguidores de perfis dos animais no Twitter, 14 grupos no Facebook e incríveis 6.600.933 visualizações do vídeo original no YouTube (sem contar os arquivos que foram postados por outros usuários).

A reflexão disso em vendas ainda não pôde ser medida pela companhia, mas ao menos a influência na rede foi comprovada. Além da internet, que ganhou uma versão estendida do clipe com uma divertida corrente, os pôneis malditos passam também na televisão aberta e a cabo.
Tem gente que não gostou

O comercial da Nissan parece inofensivo e mal estreou na mídia, mas já foi alvo de polêmicas. O Conselho de Autorregulamentação Publicitária (Conar) abriu um processo de estudo contra a publicidade, após receber reclamações de cerca de 30 pessoas.

Um relator será escolhido para julgar a peça e conceder ou não a permissão para que ela continue a ser veiculada. As denúncias partem da associação considerada imprópria dos pôneis, figuras tipicamente infantis, com o adjetivo “malditos”.
« Last Edit: September 17, 2011, 03:37:21 AM by PapaiMark »



  • Junior
  • *
  • Thank You
  • -Given: 0
  • -Receive: 0
  • Posts: 7
  • Karma: +1/-0
  • Referrals: 0
Re: A Brazilian phenomenon - Poneis Malditos
« Reply #1 on: September 17, 2011, 09:51:50 AM »
LoL total win, the commercial is suspended so now they pay anymore for tv time and they get free adversitign, over 12 million views on youtube!
And the song is very catchy "Pônei Maldito, Pônei Maldito, venha com agente atolar,odeio barro, odeio lama , que nojinho , não vou sair do lugar "